Logo

Frågor och svar

Här finner du svar på våra vanligaste frågor. Hittar du inte vad du söker? Kontakta oss här.

🔒 SKAPA KONTO OCH LOGGA IN

Välkomstgåva

Som ny spelare på MiljonQuiz får du en välkomstgåva när du gör din första insättning. Välkomstgåvan kan förändras över tid och du kan ta del av den 1 gång.

Lägg till MiljonQuiz som genväg på din smartphone

  1. Gå till www.miljonquiz.se

  2. iPhone: Tryck på menysymbolen längst ner på skärmen (fyrkant med pil ⍐)
    Android: Tryck på menyikonen (3 prickar i det övre högra hörnet ⋯ )

  3. Tryck på "Lägg till på hemskärmen/startskärmen"

  4. Nu har du en genväg till MiljonQuiz på din hemskärm

Jag kan inte logga in

Detta beror sannolikt på att BankID-appen inte är installerad på din enhet.

Jag kan inte spela

För att kunna spela behöver du sätta dina insättningsgränser. Gå till “Spelgränser” som du hittar i kundmenyn till vänster.

Det gick inte att skapa ett konto

Det kan finnas olika orsaker till att du inte kan skapa konto. Du behöver vara 18 år fyllda och folkbokförd i Sverige. När du skapar ett konto kontrolleras automatiskt ditt personnummer mot SPAR/folkbokföringen. Om dina uppgifter av någon anledning inte går att hämta kan vi inte skapa ett konto. Det kan också vara så att du är spelpausad eller har skyddad identitet.

Byte av användarnamn

På MiljonQuiz kan du byta ditt användarnamn upp till en gång per dygn.

Hur ändrar jag mina uppgifter?

I kundmenyn till vänster hittar du allt som rör ditt spelkonto. För att ändra dina kontaktuppgifter, klicka på “Mina inställningar”. Önskar du ändra dina spelgränser klickar du på “Spelgränser”.

Var kan jag spela MiljonQuiz?

Du kan spela MiljonQuiz i mobilen, surfplattan eller datorn.

Varför kommer er e-post inte fram till mig?

Det är viktigt att vi har rätt e-post till dig för att kunna skicka vinstmail. Kontrollera att du har skrivit rätt e-post under “Mina inställningar” som du hittar till vänster i kundmenyn. Om mailen ändå inte kommer fram rekommenderar vi att du kollar din inkorg för skräppost.

Mitt konto har blivit spärrat

Ett spelkonto som inte har använts under en tidsperiod av 24 månader kommer automatiskt att avslutas. Har ditt spelkonto blivit spärrat av andra orsaker, kontakta vår Kundservice på 08-4000 22 44 så hjälper vi dig.


💰 INSÄTTNING OCH UTTAG

Hur sätter jag in pengar på mitt spelkonto?

Innan du kan spela behöver du sätta in pengar på ditt spelkonto hos MiljonQuiz. Det kan du göra med Swish eller kort.

Hur lång tid tar ett uttag?

Ett uttag från ditt spelkonto till bankkonto fungerar som en vanlig banköverföring och tar 2-3 bankdagar.

Hur tar jag ut pengar på mitt spelkonto?

Logga in på ditt spelkonto med Bank-ID, gå till “Uttag” som du hittar i kundmenyn till vänster. Fyll i önskat belopp och klicka på “Ta ut”-knappen.

Hur mycket kan jag ta ut från mitt spelkonto?

Vi har inga krav på att man måste ta ut en viss summa. Lägsta belopp som går att ta ut är 1 krona.

Varför kan jag inte sätta in pengar?

Det kan finnas olika orsaker till att du inte kan sätta in pengar på ditt spelkonto. Ett felmeddelande kan ge dig en anvisning om vad som orsakar problemet. Det kan också vara så att bankkortets giltighetstid har gått ut, eller att du har uppnått dina spelgränser, vilket gör att du inte kan sätta in mer pengar. Om inget av detta hjälper ber vi dig att kontakta vår Kundservice på 08-4000 22 44.


🏆 LOTTVINSTER OCH QUIZPRISER

Jag har inte fått mitt quizpris

Efter avslutad dagsomgång och veckoomgång meddelas vinnarna via e-post eller sms. Mobilkuponger skickas ut efter avslutad omgång kl 20.00, quizpriser i form av kontanter eller SuperPresentkort skickas ut inom 10 dagar.

Betalar man skatt på vinster?

Du betalar ingen skatt om du vinner kontanter på lotten. Eventuell vinstskatt på quizpriser i frågequizet betalas av vinnaren.

Hur tävlar jag om högvinsten i quizet?

Du deltar automatiskt med ditt veckobästa resultat i quizet. Högst poäng för veckan vinner högvinsten i quizet och dragning sker söndagar kl 20.00.

Hur vinner jag på lotten?

På lotten vinner du genom att vända på lottmynten där tre lika symboler ger vinster upp till en miljon kronor i kontanter. Se vinstplan här.

Hur vinner jag i quizet?

Högst poäng vinner. Svara rätt på kortast tid genom att svara på 7 frågor. Hamnar du på topplistan premieras du med fina priser. Varje dag kan du vinna nya vinster med ditt dagsbästa resultat. Du deltar automatiskt i veckotävlingen med ditt veckobästa resultat, och omgångarna avslutas kl 20.00 varje dag. Se aktuella topplistor här.

Vinstbevakning

Jag hann aldrig spela färdigt min omgång, hur vet jag om jag vann på lotten? Har du inte spelat klart din omgång inom 24 timmar rättas din lott automatiskt och eventuell vinst sätts in på ditt spelkonto. Du kan med andra ord aldrig gå miste om en vinst på lotten.

Vad kan jag vinna?

I MiljonQuiz kan du vinna på två sätt, lotten där tre lika ger dig vinstchans på på en miljon kronor i kontanter, och i quizet där du kan vinna fina priser genom att samla ihop högst poäng. Quizpriserna varieras över tid, se veckans vinstplan här.

Vinster och utbetalningar

Kontanta vinstbelopp som understiger 20 000 kr sätts automatiskt in på ditt spelkonto. Kontanta vinstbelopp överstigande 20 000 kr betalas till ditt bankkonto inom fem (5) bankdagar. Andra uttag från ditt spelarkonto betalas ut till ditt bankkonto inom tre (3) bankdagar.

Avbruten quiz

Väljer du att inte slutföra ditt quiz, deltar du med de poäng du har fått ihop.


⏳ GENVÄGAR

Vad är genvägar?

Tycker du att en fråga är för svår i quizet kan du ta hjälp av en genväg. Du kan använda 1 genväg per spelomgång. Det finns tre genvägar:

  • Extra Tid ger dig mer tid att svara på frågan

  • 50/50 lyfter bort två av de felaktiga svaren åt dig

  • Ny Fråga byter ut frågan mot en ny

Var ser jag hur många genvägar jag har?

Du kan se hur många genvägar du har under ett pågående spel.

Varför får jag inte samma genvägar som min kompis?

Genvägar kan fås på olika sätt, till exempel när du skapar konto hos MiljonQuiz, svarar rätt på en viss fråga eller har vunnit en genväg i quizet.



🎁 BONUSAR

Vad är bonusar?

Hos MiljonQuiz kan du ibland få extra pengar att spela för, dessa kallar vi för bonusar.

Hur och när kan jag få en bonus?

Bonusar delas ut vid olika tillfällen under året. Vanligtvis berättar vi det för dig via mejl eller sms när det sker. Villkoren för bonusarna kan variera, men de finns alltid tydligt beskrivna på vår hemsida under kampanjen.

Kan jag ta ut en bonus i pengar?

Nej, bonusen är öronmärkt för köp av MiljonQuiz. Om du använder bonuspengar för att köpa en lott och sedan vinner på den, kan du självklart ta ut vinsten som vanligt.

Hur fungerar era bonusar?

Då och då finns olika typer av bonusar som du kan få när du satt in ett visst belopp eller köpt ett visst antal MiljonQuiz-lotter. Vid insättning kan bonus ibland sättas in direkt eller efter att du spelat ett specifikt antal lotter. Vad som gäller vid respektive bonus framgår på hemsidan. Har du frågor om hur en bonus fungerar kan du alltid höra av dig till oss.

Hur vet jag om jag fått en bonus?

När du är inloggad kan du klicka på Bonusar. Där ser du statusen på alla dina bonusar och vilka bonusar du fått utbetalda till ditt spelkonto.


💜 RAPPORTERA FEL

Vi strävar alltid efter att bli bättre. Om ett fel har smugit sig in vill vi gärna veta det. Välkommen att kontakta oss!